Thursday 17 September 2015

IKLAN OO IKLAN

Pengaruh iklan kepada kita (me specifically) sama ada di media massa, tv, radio mau pun di laman sosial tak dapat dinafikan sangatlah kuatnya.  Sebab tu syarikat2 besar maupun peniaga2 kecil dan sederhana berlumba2 mengiklankan produk mereka.

Aku memang selalu terpengaruh dengan iklan2 ni.  Tambah2 kalu iklan yang melibatkan makanan.. ahahahhaah..iyerr serious.. memang akan ku paksa en somi pegi tempat tu nak try makanan dia. Kadang2 hasilnya tidak memberangskan pun kalau nak dibandingkan dengan apa yang keluar kat iklan tu.  Lebih sudu dari kuah, tapi sekurang2nya dia dah berjaya buat orang macam aku ni terpengaruh dan pergi ke tempat dia kan..

Baru2 ni satu jenama besar yang berkaitan dengan produk kecantikan telah menaja satu rancangan besar realiti di stesen tv swasta telah mengeluarkan iklan terbaru mereka.  Lagu nya yang catchy dan model nya yang comel berjaya memikat hati orang dewasa dan kanak2 termasuk anak bujang aku yang berumur 5 tahun tu.  Siap hafal lagu dalam iklan tu lagi.

Satu hari aku berdiri depan meja solek sambil sapu krim muka. Si bujang kecil aku ni dok berdiri sebelah aku sambil pegang bekas krim muka aku tu seraya bertanya "ibu, ini .... (nama produk kecantikan dalam iklan yang dia hafal lagu tu) ker?".   OOO mmaiii... budak umur 5 tahun boleh tanya aku jenama produk tu. Kalau kakak dia tu ampunla lagi ni, Ni dah lah kecik, lelaki lak tu....i'm speechless!!!

Adoiiiii... iklannn oohhh iklannnn.....

No comments:

Post a Comment