Wednesday 26 February 2014

Nostalgia mengamit memori

Aicehhh tajuk tak bole nak blah kan...Bukan tajuk Akasia yer..heehehe

Aku tau pasti ramai yang simpan banyak kenangan masa dahulu.  Tak kisahlah kenangan pahit ker, manis ker, tawar ker, masin ker.  Yang pasti setiap dari kita pasti ada kenangan.  Kali ini aku nak bawak korang semua menyorot kenangan zaman sekolah aku dulu-dulu.  Apa yang aku jumpa siang tadi benar-benar mengamit memori silam...jeng..jeng..jeng



Haaaa.. inilah yang aku jumpa siang tadi masa lunch.  Dekat gerai2 belakang giant lama di Kelana Jaya.  Korang penah ke makan?  Kalau tak penah tu maknanya usia korang ni tak lah lanjut macam usia aku...hahahahah...Aku masih ingat lagi masa kecik-kecik dulu, sengkuang calit ni heaven sangat.  Tapi rasanya dulu-dulu tak la pulak digelar sengkuang calit.  Panggil sengkuang jer. Tapi sekarang dah di komersial, siap francais tau. 

Aku tanya kakak yang jual tu macam mana dia potong sengkuang tu bole sama saiz jerrr.  Dia kata guna pisau bukan mesin tau.  N semua tu dia amik dari pengedar yang francaiskan biznes di Puchong.  Harga sepotong RM2, sah-sah time aku dulu bape sen jer kan.  Bole pilih nak original or spicy..kelasss macam KFC lak.  Kakak tu tanya, nak potong kecik-kecik ker?  Hisshhh.. tak nak lah, dah kata nak mengimbau kenangan lama, so kenalah makan yang potongan sebesar tapak tangan tu.  Cuma kali ini, makan tak comot compare to zaman sekolah dulu.

Orang muka happy dapat makan sengkuang

 Najwa menikmati dengan penuh selera

Aku try yang spicy yang dia tambah mcam campuran kicap, gula n cili kot.  Tapi tak bape nak kick.  So aku beli lagi satu yang original untuk bawak ke ofis.  Tak sempat petang, kul 2 lebih aku dah habiskan..huhuhu.

Tiba-tiba terpikir, apa kata aku bukak francais ni depan umah suh budak-budak tu jaga.  Rumah aku depan padang, petang-petang memang ramai yang beriadah kat sana.  Tapi silap-silap kang bukan habis dijual, tapi habis di makan dek budak-budak tu..hahahahahaha

No comments:

Post a Comment