Monday 25 January 2016

KALAU DAH BUKAN REZEKI

Ni post pertama untuk tahun 2016. Tapi bukan post yang menggembirakan.  Aku sepatutnya nak update pasal ceta cuti2 2015.  Teks dah siap cuma nak insert gambar.  Tapi betul la. Malang memang tak de bau. Handphone aku hilang kat klcc dalam kul 2 ke 2.15pm, 24 jan.  Hilang la semua gambar dalam tu. Paling best tak de back up.

Masa tu nak pegi surau solat zohor. Bala2 tentera dah jalan kedepan dulu. Yang tinggal cuma aku n batrisyia. Hp tu letak dalam handbag yang tak de zip. Memang terasa macam ada yang seluk. Bila tengok dah tak de n pusing sekeliling orang ramai tak tau sape. Sungguh cekap modus operandi dorang ni. Buat repot kat klcc security just for their knowledge. Memang tak harap la nak dapat balik hp tu.

Aku redha dengan kehilangan tu. Dah memang bukan rezeki aku. Cuai diri sendiri, mungkin aku tak cukup bersedekah. Ni alarm dari Allah swt untuk aku. Doa aku cuma satu, moga Allah swt tutup aib aku. Tiada penyebaran gambar2 atau info2 dalam hp tu. Moga Allah swt dengar doa aku. Aamiin


No comments:

Post a Comment