Monday 8 February 2016

KERJAYA YANG SESUAI

Masa kecik2 dulu, cita2 aku nak jadi Pramugari, Polis, Cikgu.  Rata2 kalau perempuan, mesti pramugari ada dalam list kan hehehe. Dan ada satu ketika aku penah gak tukar cita2 nak jadi penulis. Zaman sekolah menengah, aku selalu hantar hasil tulisan untuk majalah sekolah.  Mungkin tak ramai yang hantar agaknya, hasil tulisan aku selalu tersiar dalam majalah.

Kerjaya pertama aku setelah tamat belajar ialah setiausaha. Lain2 syarikat, lain bunyi jawatannya. Stenographer, pembantu peribadi, secretary tapi sama jer kerjanya pembantu kepada boss. Syarikat pertama aku Malaysia Airlines (MAS). Walaupun tak dapat jadi pramugari, tapi dapat jugak kerja MAS kan.  Walaupun dah bekerja aku masih teruskan hobi menulis. Zaman dulu2 jangankan laptop, komputer pun aku tak ada kat rumah. Jadi aku tulis tangan jerla. Aku suka buat cerpen, tapi aku tak hantar ke mana2 pun n sayang sekali aku dah tak ingat kat mana letaknya hasil tulisan aku tu.  So skang ni bila dah ada kemudahan, maka terhasil lah blog ini. Walaupun kadang2 lama jugak aku amik masa nak update entry. Hahahaha.

Semalam sambil belek2 FB, aku terlihat seorang teman post kuiz FB di wall dia. Kuiz tu pasal kerjaya yang sesuai untuk kita. So aku pun cubalah. Dan ini hasil nya.


Suratan atau kebetulan?  Yang pasti, aku suka dengan kerjaya aku skang n aku juga suka menulis ☺

No comments:

Post a Comment