Saturday 8 March 2014

KEMANA HILANGNYA PESAWAT MH370?

Awal pagi tadi aku dapat whatapps dari seorang teman mengenai berita di atas.  Perkara pertama yang berlegar dalam kepala aku "betui ke berita ni"?  Secepat kilat aku copy paste message tu pada kawan aku yang bekerja di MAS. 

Disaat dia mengiyakan berita tu, perasaan aku bercampur baur.  Walaupun tiada seorang pun dalam flight tu yang aku kenal, sedihnya aku terasa jua.  Bagaimana pula dengan keluarga penumpang dan anak2 kapal tersebut? Hanya Allah s.w.t yang lebih mengetahui keadaan mereka.

Hingga ke saat entry ini ditulis, masih tiada sebarang berita kemana menghilangnya pesawat ini walaupun berbagai spekulasi bertebaran di media sosial.  Hanya doa yang mampu kutitip untuk mereka.  Moga ada keajaiban berlaku dengan izinmu ya Allah.

Let's pray for MH370.

# Al-fatihah untuk adik kepada office mate ku, zila yang telah kembali kerahmatullah pada hari ini akibat kemalangan jalan raya. Moga zila sekeluarga tabah menghadapi dugaan ini.


NOBODY KNOWS WHEN THE LAST GOODBYE IS...


No comments:

Post a Comment