Sunday 26 January 2014

January's birthday celebration

Januari datang lagi dan sambutan harijadi pertama pada tahun ini adalah untuk AKMAL AZAM yang jatuh pada 13 Januari 2014. Anak kakakku yang no 3.  Umur dah 27 tahun and belum kahwin..at this moment lah.  Bila sebut pasal birthday, tentu2 ada party2 atau dalam bahasa mudahnya, makan2.

Sebenarnya, x tau sape yang mula2 proposed for this party cum makan2.  Cuma seingat aku, kakak aku bagitau nanti kita buat makan2 la untuk besday azam.  Cadangan pertama pada 13/1/14 malam, memandangkan 14/1/14 adalah cuti hari Maulidur Rasul.  Tapi disebabkan faktor2 yang x dpat dielakkan, makanya tarikh yang dipersetujui ramai ialah pada 14/1/14.

Mula2 nak buat di rumah Along jer, masak n gather n makan. Tapi memandangkan tidak mau menyusahkan Along nak masak2, so suggest makan di luar. Bila makan luar, nak pikir pulak kat mana?  Idea aku mula2 sangat2lah memberangsangkan..ahahahaa.  G piknik kat Kemensah. Siap google tu, cari pot yang baik.  Dah angan2 nak buat BBQ n beli lah KFC or pizza.  Nak sewa pondok, mandi2, makan2.  Tapi memandangkan Dr Hisham nak exam so kena study n kalu g piknik ni akan amik masa lama gak, makanya decide g makan kt restoran jer.  Entah mana datangnya idea nak makan steamboat.  Eylia rekemen di Kg Melayu Subang, Island BBQ and Steamboat.  Ada grill2 jugak di samping steamboat.  Aku lak rekemen di Restoran Jazz House Steamboat kat Kg Baru.  Bila tengok kat google dua2 tempat ni pun menarik, tp akhirnya kami pilih Restoran Jazz House Steamboat.  

So datenya dah confirm, 14/1/14 n timenya 6.30pm. Tema : Merah.  Sebab besday boy suka Red.  Makanya berkumpul la kami di sini. Kitaorg sampai 7 lebih, sebbnya Danial lambat abis kelas dia.

 

So inilah tempatnya. Gambar ihsan dari blok kak jee.  Lupa lak nak amik gambar mula2 nak masuk tu.  TQ kak jee.  Tempatnya di No 71, Jalan Raja Alang, Kg Baru.  Dekat dengan Masjid Kg Baru n berhadapan dengan HR Steak House.  Restoran ini dibuka setiap Selasa hingga Ahad dari 6.30 pm hingga 12 malam. Harga yang dikenakan RM25 untuk dewasa dan RM15 untuk kanak2 (7-12 tahun). Kanak2 bawah usia 6 tahun, percuma. Tapi masa kitaorg pergi tu ada promosi, dewasa RM22 sahaja.  Ini no tel kalau korang nak buat reservation 01114333991.

Apa yang menarik kat tempat ini, dia ada hidangkan 3 jenis sup. Sup biasa, tomyam n asam rebus.  Asam rebus jadi kuah untuk steamboat? Iye betui, x tipu. N rasanya?? memang sedap.  Menyebut pasal sos, x pasti kenapa dia bagi kuah kacang.  Normally kuah kacang kan makan dengan sate, x penah pulak makan dengan steamboat. Tp sos black pepper dia sedap.  Disamping bahan2 steamboat yg biasa tu, macam ketam, udang, isi ikan, segala jenis ball dan mee di sini juga ada disediakan nasi putih with lauk pauk, nasi goreng n kuih muih. 

So kita tengok buffet line dia dulu.. tadaaaa...







Lupa lak nak amik gambar seafood..hehehe..  So now, kita layan gambar2 sekitar sambutan besday boy.

 double iman in the house (Iman and Eyman)

 ini mak Iman, Eylia

 Syafiq

 anak dara ku, Umairah

 Suami and abang ipar

 Dr Hisham and wife

 Nampak tak kekecohan makanan di situ?


 Abang Alip..eyman kata


 deco ruang dalam

  kek disponsor oleh abang & kakak ipar besday boy

 besday boy

 besday boy with parents

 Liyana and Amy

Batrisyia..senyum jerrr

 kakak aku ni suka la ramai2 kumpul tu

 meriah kan warna merah sama dengan skirt meja..hehehee


 Danial and ayah






 Seriously, aku suka gambar ni

Selesai majlis, semua pulang dengan perut kenyang.  Actually, x cukup korum ni. Kakak sulung and abang ipar besday boy x dapat join.  

Next besday in January is for myofis mate, Nazrah and Yati. Nazrah 15th and Yati 16th. So we decided to celebrate them on d same day i.e 16th.  Bila tiba time makan mesti pecah paler nk pk kat mana. Mula2 aku suggest (aku lagi!!! hihihi) spaghetti grill di paradigm mall tapi akhirnya kami pegi chillis di citta mall.

so inilah hasilnya....(biar gambar yang berbicara huhuhu)











Dah hujung2 baru sedar yg x snap gambar makanan...hahahaah..

Di penghujung Januari ini rasanya dh xde besday sesape lagi, so tunggu next besday pulak.  Kita tengok sape yang kenaaaaaa....









No comments:

Post a Comment